Profil von Mizuna Blue Note
Inhalt ist versteckt.
Mizuna Blue Note
FanFiktion.de-Sponsor
Vorname:
Mizuna
Nachname:
Blue Note
Wohnort:
Rheinland-Pfalz
Land:
Deutschland
Geschlecht:
weiblich
Alter:
32
Vorschau Bücherregal
Über mich Geschichten Reviews favorisierte Geschichten favorisierte Autoren
Inhalt ist versteckt.
ÜBER MICH
Ich bin ...
#Dorfkind #neugierig #diszipliniert #Sprachwissenschaftlerin #Frauchen von Frida #reflektiert #selbstkritisch #Lehrende und Lernende #Hobby-Gitarristin #Chorsängerin #Vereinsmeierin #Horrorfilmfan #für angemessene Repräsentation in Medien #eskapistisch #vernarrt in meine OCs #Halloweenfan #Weihnachtsfan #Musikliebhaberin #für angemessene Repräsentation aller Personengruppen in der Sprache #humorvoll #selbstironisch #Partyplanerin #expressiv #Fan von einzigartigen Styles #Animefan #Aerobic-Girlie #Caipirinha-Fan #gesellig #introvertiert #impulsiv #Partygirl #gern in der Natur #kreativ #vernarrt in Fankultur #seit Kurzem Multishippierin #nicht der Meinung, dass Shipping keine Grenzen kennt #Albinistin #Methodenfan #Bowie-Fan #Bauherrin #Pendlerin #Fan von Oneshots #tollpatschig #unfreiwillig komisch #Dialektsprecherin #Dialektologin #Herbst-Fan
NEUE PROJEKTE
22.02.2023
Ich habe beschlossen, meine FF "Bazar Noir" zu rebooten, d.h. eine komplett neue Geschichte mit denselben Charaktere und demselben Setting zu starten. Die Geschichte poste ich unter dem Namen "Nachts sind alle Seelen alt."
31.10.2022
Halloweenspecial 2022 ist raus!
30.08.2022
Ich habe einen kleinen Guide zum Verfassen von Reviews verfasst. Falls ihr also mal auf der Suche nach dem ein oder anderen Tipp dazu seid, wie man hilfreiche Kritik am besten verpackt, schaut gerne mal rein: https://www.fanfiktion.de/s/6304867000012ee3aa2632c/1/
Der angemessene Umgang mit bestimmten Inhalten in Medien ist auch in Fanfiction wichtiger denn je. In den letzten Monaten habe ich mich intensiv mit diesem Thema befasst. Im Review-Guide findet ihr auch dazu ein ausführliches Kapitel.
PROJEKTE
Spiel-Oneshots (Oneshots mit außergewöhnlichen Yu-Gi-Oh-Pairings)
- Machtspiel (Seto Kaiba x OC)
- Schattenspiel (Atemu x Bakura)
- Spiel des Lebens (Seto Kaiba x Siegfried von Schröder)
Weitere folgen ...
~☆○☆~☆○☆~☆○☆~☆○☆
Rest in Peace, Kazuki Takahashi
"As we go about our lives, we touch people, we see people, and interact with them; and in doing so we feel and think many things. Sometimes we make others happy, sometimes we hurt them, we sympathize, and we disagree. In the midst of this, we learn that people's thoughts and feelings are not a one-way street. You may say that's something very basic and natural, but what I wanted to draw and write in this work was just that interaction between people, and in order to do that, I used "games". The games that the charactesr played were not played facing monitors, but facing other people. The opponents they played were the mirrors that reflected their hearts. In a basic sense, they fought each other's spirits. Because this was a manga, it was deeply colored by the battle between good and evil, but I think the basis of the "game" was to clarify what lies between people. I think this was the reason that the Yu-Gi-Oh card game became so successful all over the world.“ (Kazuki Takahashi, 2004)
Dieses Zitat beschreibt exakt, wie ich persönlich dieses Werk immer lesen werde. Ich zolle meinen Tribut für den Mann, der mich mit seinem Schaffen – seiner Geschichte, seinen Figuren und seinem Spiel – 20 Jahre meines Lebens begleitet hat. Ich bin fassungslos und trauere mit den Angehörigen und allen Fans, die durch Yu-Gi-Oh, ganz in Takahashis Sinn, Selbstvertrauen, Freundschaft, Inspiration und ein Stück Geborgenheit gefunden haben. Danke für all das! Rest in Peace!
"I won't ask what you're fighting for ... or what you want ... but I'll go with you to find the answer!” (Kazuki Takahashi)
~*~
The fans needed more than the show’s creaters could give them (…) They turned reading and viewing from an act of silent consumption into one of active conversation. In doing so they changed our whole relationship to story (…) It‘s not about simply churning out more and more iterations of existing characters and worlds, or rather, it’s not just about that. It’s about doing things with those existing characters and worlds that their creators couldn‘t or wouldn’t do (…) It’s about twisting and tweaking and undermining the source material of the fanfiction, and in the process adding layers and dimensions of meaning to it that the original never had. (Jamison/Grossman 2013)
The fans needed more than the show’s creaters could give them (…) They turned reading and viewing from an act of silent consumption into one of active conversation. In doing so they changed our whole relationship to story (…) It‘s not about simply churning out more and more iterations of existing characters and worlds, or rather, it’s not just about that. It’s about doing things with those existing characters and worlds that their creators couldn‘t or wouldn’t do (…) It’s about twisting and tweaking and undermining the source material of the fanfiction, and in the process adding layers and dimensions of meaning to it that the original never had. (Jamison/Grossman 2013)
~*~
Sarah: I don't know why, but every now and again in my life - for no reason at all - I need you. All of you.
Hoggle: You do? Well ... why don't you say so?
(Labyrinth)
Hoggle: You do? Well ... why don't you say so?
(Labyrinth)
~*~
Sprich aus der Ferne
Heimliche Welt
Die sich so gerne
Zu mir gesellt.
(Clemens Brentano)
Heimliche Welt
Die sich so gerne
Zu mir gesellt.
(Clemens Brentano)
~*~
The fantasy world is worthwhile, but insubstantial; while the concrete, everyday world is substantial, but not worthwhile. Man cannot attain full reality, but must exist in two worlds, each of which is only a half-reality.
(Lee Byron Jennings)
The fantasy world is worthwhile, but insubstantial; while the concrete, everyday world is substantial, but not worthwhile. Man cannot attain full reality, but must exist in two worlds, each of which is only a half-reality.
(Lee Byron Jennings)